Stockholmssyndrom?

Igår tittade jag på en film på 5:an, "Nanny diaries" hette den, och mitt i filmen så sa en av killarna till nannyn, du lider av stockholmssyndromet. Oo jag kan säga att jag satt bara och stirrade. jag sökte upp det och så här stod det.

Stockholmssyndromet är ett psykologiskt tillstånd där kidnappningsoffer eller personer hållna mot sin vilja – fångar – utvecklar en relation till kidnapparen/kidnapparna där offret tar parti för förövaren mot polisen.

Idag åker jag hem till Ljungby igen. Så se upp, här kommer jag :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha jag fick reda på vad det var när jag läste manga för ett tag sen. Borde man inte få lära sig sånt i skolan? XP

2010-05-02 @ 20:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0