5 important things

Efter som att jag redan börjar planera min lilla tripp till den omtalade plattsen the big apple, som förmodligen kommer att äga rum till våren då min vän Mathilda ska flytta dit som au pair nu i höst, så tänker jag berätta om 5 plattser som jag tycker är ett måste att besöka när man kommer till just New York.


# 1.  Frihetsgudinnan - Statue of liberty
ja jag vet, det kanske bara är en tråkig grå staty för vissa. Men för mig är det en ikon, det är ett märke det är en livsstil, ett mirakel.
Hoppas att jag fick fram budskapet här . . . ni måste alltså se den in real life.



# 2.  Central park
Ni måste se Central park våras. Central park har mer att erbjuda än vad din godispåse kan få dig att bli fet.
Alltså skit mycket!
Central park zoo
Slottet som ligger mitt i central park
central parks sjö
och så får vi inte glömma att man kan åka häst med vagn mitt i parken.



# 3.  "The Carrie steps"
Att sätta sin rumpa på trappan där Carrie Bradshaw bor i Sex and the City.
Annars så kan du ta sightseeing-bussen som tar dig runt på alla olika ställen där vissa delar i satc utspelar sig i serien.



# 4.  Time Square
Har aldrig sett något mer bländande ställe än det här.



# 5. Empire state building.
Se hela bilden
Jag har alltid velat åka upp i denna byggnad för att titta i ett sånt där roligt teleskop.


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej vännen.

Hur är det med brännan =) Jag skulle ju pratat med dig igår..men då hade du redan gått =(...

Hur mår du? trivs du på MC?

Tänkte höra om musikalen som ska va på ljungbydagarna..fan..nu kommer jag inte ihåg va den heter...suck.. minne som en guldfisk....men iallafall.. skulle du ha huvudrollen ? Hur får man tag på biljetter??

Ha det gott vännen<3<3<3<3

Kram Tina

2010-07-07 @ 07:15:10
URL: http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com
Postat av: sarah

sv: tack! ah visst är det snyggt! :D

2010-07-07 @ 16:49:31
URL: http://ssarahaugustsson.blogg.se/
Postat av: florentina

sv, :)

2010-07-07 @ 22:53:28
URL: http://heyflorentina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0